مزایا و معایب سابسیژن

سابسیژن چیست-مزایا و معایب

سابسیژن یک روش پزشکی است که برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود و شامل وارد کردن یک سوزن کوچک در پوست برای رفع کردن اسکار و آکنه از بافت پوست است. در این مقاله، نگاه دقیق‌تری به این خواهیم داشت که به این روش درمانی و مزا و عوارض آن و اینکه در صورت انجام این درمان چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید.


مزایا و معایب سابسیژن

سابسیژن؛یک روش درمانی موثر برای درمان طیف وسیعی از انواع جای زخم میباشد، مانند : از بین بردن آکنه، آبله، جای زخم ،جای جوش و تو رفتگی های پوستی و همچنین این روش برای جوانسازی پوست میباشد که با سوزن مخصوصی بنام نوکر یا کانولا انجام می شود.
این روش بسیار ساده و ایمن برای درمان اسکارهای آکنه است و به راحتی می توان آن را با سایر درمان ها مانند لیزر، درمارولر و اصلاح اسکار ترکیب کرد تا حداکثر اثربخشی داشته باشد.
انجام سابسیژن باعث میشود که تولید کلاژن در منطقه تحت درمان چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد.
در مقایسه با روشهای دیگری همچون لیرز نتیجه سابسیژن،بسیار سریع قابل مشاهده میباشد.
بعد از انجام عمل سابسیژن، احتمال تغییر رنگ رنگدانه های پوستی وجود ندارد.
در حالی که میکرونیدلینگ برای درمان اسکارهای سطحی، خطوط ریز و هیپوپیگمنتیشن به طور قابل ملاحظه‌ای موثر است، سابسیژن برای درمان اسکارهای عمیق‌تر مانند اسکار آکنه مؤثرتر است .بنابراین روش درمانی سابسیژن به افرادی توصیه میشود که جای زخم آنها عمیق است،زیرا روشهای درمانی مانند لیزر و میکرونیدلینگ تنها لایه های سطحی پوست را تحت درمان قرار میدهند و نمیتوانند به لایه های عمیق پوست دست پیدا کنند.
مطالعات نشان داده اند که سابسیژن می تواند به طور دائمی اسکار آکنه را بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده است که 90 درصد از بیماران با استفاده از این روش بهبودی در ظاهر اسکار خود داشته اند.
به نظر می رسد سابسیژن بر روی انواع بیماری های پوستی از جمله اسکار آکنه، سایر اسکارها موثر میباشد. استفاده از آن آسان و ارزان است و نیبجه آن در زمان کوتاه و بدون عوارض قابل مشاهده میباشد و روشی بسیار قابل توجه است. سابسیژن نیاز به تکنیک مناسب و تجربه کافی دارد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید