با فواید میکرونیدلینگ برای جای جوش آشنا هستید؟

چگونه میکرونیدلینگ می‌تواند بهبودی در جای جوش‌ ایجاد کند؟

میکرونیدلینگ باعث تحریک تولید کلاژن و افزایش ترتیب نسج در جای جوش می‌شود، که نه تنها باعث بهبود بافت پوست می‌شود بلکه ظاهر صورت را نیز بهبود می‌بخشد.


چگونه میکرونیدلینگ می‌تواند بهبودی در جای جوش‌ها ایجاد کند؟

به نظر می رسد این تصور وجود دارد که آکنه و جوش وضعیتی است که فقط نوجوانان را درگیر می کند، اما واقعیت این است که فرد در هر سنی ممکن است به این مشکل مبتلا شود. و حتی اگر در حال حاضر جوش فعال ندارید، ممکن است آثار آن را که قبلا داشتید برایتان باقی بماند. جوش می‌تواند جای زخم‌هایی را به جای بگذارد که تا آخر عمر باقی می‌مانند، بنابراین حتی اگر شما سالهاست بدون جوش هستید، همچنان می‌توانید نسبت به ظاهر شدن لکه‌های تیره روی پوست خود احساس نگرانی کنید. اگرچه به نظر می رسد که این زخم ها دائمی هستند، اما درمان هایی وجود دارد که می تواند ظاهر آنها را کاهش دهد. میکرونیدلینگ می تواند به رفع جای جوش کمک کند تا کمتر قابل مشاهده باشند.


مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش غیرجراحی و کم‌تهاجم برای بهبود بافت پوست است. با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک، این روش موجب داشتن پوستی صاف و روشن میشود که در ادامه برخی از مزایای این روش را نام بردیم

  • افزایش تولید کلاژن و الاستین
  • کاهش چین و چروک
  • ترمیم جای جوش‌ها
  • کاهش نقاط تیره و لک‌ها
  • افزایش جذب محصولات مراقبتی
  • تقویت رنگ و تراکم پوست
  • مناسب برای نواحی مختلف پوست
  • راهکار غیرجراحی
  • زمان بهبودی کمتر
  • کمترین آثار جانبی

میکرونیدلینگ چگونه کار می کند

این روش زیبایی توسط متخصص پوست برای کمک به ترمیم پوست و افزایش تولید کلاژن جهت جوانسازی پوست انجام می شود. کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در پوست تولید می‌شود و خاصیت ارتجاعی و حجیمی به پوست می‌دهد. میکرونیدلینگ از وسیله‌ای به نام درما رولر استفاده می‌کند که در اصل ابزاری با یک غلتک استوانه‌ای چرخان با نوک تیز بسیار ریز است. وقتی این سوزن های ریز پوست را سوراخ می کنند، به بدن سیگنال می دهند که آسیبی در آن ناحیه وجود دارد که باید ترمیم شود و این ناحیه کلاژن بیشتری تولید می کند. این کار باعث ایجاد پوستی محکم تر و صاف تر می شود.


آیا انجام میکرونیدلینگ در خانه کار ایمنی است؟

از آنجایی که میکرونیدلینگ برای حجیم و سفت شدن پوست کار می کند، این درمان روی جای جوش فشرده کار می کند اما جای جوش های آکنه برجسته نمی شود. به دلیل اینکه آکنه دارای باکتری است، استفاده از میکرونیدلینگ روی پوست با آکنه، جوش، التهاب یا گره فعال می‌تواند منجر به ایجاد باکتری روی سوزن‌ها شود که روی پوست پخش می‌شوند. از آنجایی که میکرونیدلینگ باعث ایجاد خراش های ریز می شود، این امر می تواند منجر به شیوع سریع آکنه شود. برای جلوگیری از چنین حوادثی، باید از میکرونیدلینگ در منزل خودداری کنید.

نتایج درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

بسته به نوع پوست شما و عمق جای جوش ممکن است بعد از درمان پوست با میکرونیدلینگ این اسکار ها به طور قابل توجهی کاهش یابد یا هنوز نیازمند جلسه های طولانی باشد. اگر اسکارهای شما سطحی هستند و مراقبت های صحیح و منظم بعد از درمان، ممکن است فوراً تفاوت در ظاهر جای جوش صورت خود مشاهده کنید. برای اسکارهای تیره تر یا عمیق تر، ممکن است برای دیدن نتایج به چندین دور میکرونیدلینگ نیاز داشته باشید.

میکرونیدلینگ می تواند بیشتر زخم های آکنه را برطرف کند. برای آشنایی بیشتر با فواید میکرونیدلینگ و نگرانی هایی که می تواند برطرف کند، میکرونیدلینگ چگونه کار می کند را بخوانید؟


چگونه میکرونیدلینگ با جای جوش مقابله می کند

جای جوش ناشی از التهاب لکه های آکنه است. هنگامی که شکستگی در دیواره منافذ رخ می دهد، می تواند باعث ایجاد زخم شود و اسکار آکنه همچنین می توانند در اثر برداشتن همیشگی جوش ایجاد شوند، علت هرچه که باشد جای جوش می‌تواند برای تمام زندگی فرد باقی بماند.

میکرونیدلینگ می تواند برای کمک به کاهش ظاهر اسکار آکنه با تحریک تولید کلاژن، که پوست را حجیم می کند و به پر کردن جای زخم کمک می کند، استفاده شود. میکرونیدلینگ همچنین رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کند که با رشد سلول‌های جدید و جایگزینی پوست آسیب‌دیده، ظاهر جای جوش را کاهش می‌دهد.


آیا میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه دائمی است؟

میکرونیدلینگ عمدتا برای صورت استفاده می شود و می تواند جای زخم ها، چین و چروک ها و منافذ بزرگ را درمان کند. تولید الیاف کلاژن و الاستین را در پوست افزایش می دهد و آن را صاف، سفت و لطیف می کند که برای هر نوع پوستی مناسب است.

در حالی که فرآیند میکرونیدلینگ نوید نتایج عالی را می دهد، پوست فرد یک بافت زنده و در حال تغییر است. پوست هر فردی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و بسته به عوامل مختلفی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

میکرونیدلینگ همیشه یک راه حل دائمی نیست. در برخی موارد، نتایج موقتی خواهد بود و ممکن است نیاز باشد با درمان های منظم حفظ شود.

با این حال، شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد  میکرونیدلینگ  اثرات طولانی مدت مثبتی در کاهش ظاهر اسکار آکنه داشته است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پوست زیبایی نشان داد که میکرونیدلینگ ظاهر اسکار آکنه را در 70٪ از شرکت کنندگان بهبود می بخشد.


چند جلسه میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه؟

شاید از خود بپرسید که به چند جلسه نیاز دارید. پاسخ به شدت به جای جوش و انتظارات شما از نتایج درمان بستگی دارد.

برای اسکارهای خفیف تا متوسط، ممکن است فقط به 3-6 جلسه با فاصله 4-6 هفته نیاز داشته باشید. برای اسکارهای شدیدتر، ممکن است تا 12 جلسه نیاز داشته باشید. به خاطر داشته باشید که تا 6 ماه طول می کشد تا نتایج کامل میکرونیدلینگ را مشاهده کنید.

کلینیک زیبایی 100 بهره مند از متخصصین مورد اعتماد در حوزه پوست و زیبایی است. قرار ملاقاتی را با یکی از متخصصان پوست آموزش دیده ما در مورد اهداف و نگرانی های خود رزرو کنید تا برنامه درمانی مناسب خود را ارائه دهید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید