چگونه یک شبه از شر سلولیت خلاص شویم

19 راه برای خلاص شدن از شر سلولیت یک شبه

 آیا توده یا پوست ناهموار روی باسن، ران یا باسن خود دیده اید؟ سلولیت ممکن است در این وجود داشته باشد. سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که نوارهایی از بافت همبند پوست را که قسمت‌هایی از چربی را می‌پوشاند به سمت پایین به بافت‌های زیرین بکشند. در نتیجه سطح ناهموار است.


با توجه به توزیع متفاوت بافت همبند، عضله و چربی در زنان نسبت به مردان، سلولیت آنها را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد. تخمین زده می شود که 80 تا 90 درصد زنان آن را به درجات مختلف تجربه می کنند. سلولیت هیچ ضرری ندارد. در اینجا نحوه خلاص شدن از شر سلولیت را خواهیم دید. اینجا بمان و بخوان؛

سلولیت اغلب در موارد زیر مشاهده می شود:

  • باسن
  • شکم
  • سینه ها
  • باسن

اکنون بیایید راه های کاهش سلولیت را از بدن خود ببینیم.

1. حرکت های صاف

اکثر زنان آن را روی شکم، باسن یا ران خود دارند. اگرچه رایج است، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که اگر شما را آزار می‌دهد، آن را به حداقل برسانید.

2. هوشمندانه ورزش کنید

فعال باش. یکی از بهترین روش های درمانی همین است. عضلات قوی در زیر نواحی توده‌دار ممکن است پوست شما را یکدست‌تر نشان دهد، اما سلولیت شما را از بین نمی‌برد.

یک استراتژی سه قسمتی را امتحان کنید که شامل یک رژیم غذایی متعادل، ورزش شدید و تمرینات تقویت کننده عضلات است.

3. بیشتر غذاهای خام بخورید

از غذاهای حاوی فیبر مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات به جای غذاهای «خالی» کالری مصرف کنید. بسیاری از نان ها، آب نبات ها و نوشابه ها حاوی کربوهیدرات های ساده یا "تصفیه شده" هستند که کالری دریافتی را افزایش می دهند. به خصوص در مکان هایی که مستعد سلولیت هستند، این امر باعث ایجاد چربی می شود.

4. چند پوند از دست بدهید

چه لاغر و چه چاق می توانید سلولیت داشته باشید. با این حال، اضافه وزن به طور معمول آن را واضح تر می کند. از دست دادن چند پوند بهترین درمان برای اضافه وزن است. اما سعی کنید به تدریج وزن خود را کاهش دهید. رژیم یویو می تواند سلولیت را تشدید کند. کاهش وزن قابل توجهی ممکن است در مکان هایی که پوست شما شل است قابل مشاهده باشد. در مورد درمان ها با پزشک خود پرس و جو کنید.

5. عادت را ترک کنید

خون رسانی پوست شما تحت تاثیر هر پفکی قرار می گیرد. لاغرتر و مستعد افتادگی می شود. این باعث افزایش دید سلولیت در قسمت پایین، ران و بازوها می شود. با پزشک خود در مورد بهترین راه برای ترک سیگار مشورت کنید.

6. مسواک زدن خشک

حذف سلول‌های مرده پوست، تحریک رشد سلول‌های جدید و تحریک جریان خون و لنف، همگی از مزایای این روش هستند. ممکن است به سم زدایی کمک کند و سیستم عصبی شما را تقویت کند.

تا پنج دقیقه، از یک برس بدن یا لوفای گیاهی طبیعی استفاده کنید تا پوست خشک را به آرامی پاک کنید . می توانید راه خود را به سمت بالا طی کنید، از پایین شروع کنید. از حرکات یا دایره‌های جارو، روان استفاده کنید. بهتر است این کار را قبل از حمام یا دوش گرفتن انجام دهید.

7. پودر قهوه

لایه برداری با تفاله قهوه روشی محبوب برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست، ترویج ایجاد سلول های جدید و سفت کردن پوست است. آسیاب های قهوه را می توان به تنهایی یا با شکر، روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کرد.

چند دقیقه را به ماساژ آرام ناحیه آسیب دیده با زمین اختصاص دهید. این مخلوط را همچنین می‌توانید به مدت ده دقیقه قبل از شستشو روی پوست خود بمالید. آسیاب قهوه ممکن است حرکت لنف را تسهیل کند، گردش خون را افزایش دهد و برآمدگی را کاهش دهد. با این حال، هیچ مدرک تجربی برای حمایت از این اظهارات وجود ندارد.


8. سرکه سیب

مصرف سرکه سیب ممکن است به کاهش وزن  و لاغری کمک کند. سه بار در روز، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده مصرف کنید. به طور متناوب، محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه سیب را روی پوست خود بمالید.

9. ناحیه فرورفته را ماساژ دهید

هر روز چند دقیقه اضافی را صرف مالش محکم این نواحی کنید. هنگام استفاده از لوسیون یا زیر دوش، آن را امتحان کنید. ماساژ جریان خون را افزایش می دهد و مایعات اضافی را از بین می برد، که می تواند به طور موقت دید گودی ها را کاهش دهد.

10. محصولات را در مرحله آزمایشی قرار دهید

اگر از کرم های حاوی عصاره گیاهی استفاده کنید، ممکن است پوست شما برای مدتی بهتر به نظر برسد. به عنوان مثال، درمان های حاوی کافئین می توانند به سفت شدن سریع پوست شما کمک کنند. اما آیا یک ماساژ یا یک مرطوب کننده معمولی کافی است؟ آن را امتحان کنید. علاوه بر این، ابتدا یک لایه کوچک از یک محصول جدید را روی پوست خود آزمایش کنید تا ببینید که چگونه روی پوست تأثیر می گذارد، قبل از اینکه خودتان را در آن بکوبید.

11. کرم رتینول را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

در تبلیغات کرم سفت کننده به دنبال کلمه رتینول باشید. هیچ چیز نمی تواند سلولیت را از بین ببرد، بنابراین کار نخواهد کرد. اما می تواند ظاهر و احساس پوست شما را بهبود بخشد. محصول ایده آل حاوی 0.3٪ رتینول است. برای مشاهده نتایج، باید حداقل شش ماه از آن استفاده کنید. لایه بیرونی پوست شما باید ضخیم تر شود تا به پنهان کردن مناطق زبر زیرین کمک کند.

12. روی «بطری برنزه» صاف کنید

اگر پوست روشنی دارید، خود برنزه کننده می تواند مفید باشد. در پوستی که رنگ تیره‌تری دارد، گودی‌ها کمتر آشکار می‌شوند. پس از یک پاکسازی سبک بدن، به طور انحصاری مناطق مستعد سلولیت را با یک لوسیون خود برنزه کننده هدف قرار دهید. سپس یک اسپری برنزه کننده را به تمام بدن خود بپاشید. برنزه واقعی نگیرید. پوست شما آسیب می بیند و سلولیت بدتر ظاهر می شود.

14. با جوراب ساق بلند کنار بیایید

شیلنگ ساپورت مدرن با لباس های حجیم و گشاد که مادربزرگتان می پوشید متفاوت است. اگر به طور مکرر آنها را بپوشید، پوست شما باید صاف‌تر به نظر برسد، زیرا آنها برای جلوگیری از حفظ مایعات سلولیت عمل می‌کنند.

شما می توانید از یک متخصص پوست یا داروساز مشاوره بگیرید که کدام درجه بهتر است. مشکل: ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد!


آیا میدانستید :  یکی از روش های سریع لاغری موضعی با دستگاه های پیشرفته میباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید  اینجا  کلیک کنید


15. در پوشیدن بدن افراط کنید

از یک اسپا دیدن کنید! برای مدتی، روکش بدن می تواند پوست شما را سفت و صاف کند. هزینه ها می تواند متفاوت باشد و اثرات تقریباً یک روز طول می کشد. با استفاده از فرم دهنده بدن یا بانداژ الاستیک که در اطراف نواحی سلولیت شما قرار داده می شود، ممکن است با هزینه کمتری از مزایای اسپا بهره مند شوید.

16. تیم ماساژ و ساکشن

دستگاه مکش نورد در لیپوماساژ برای جمع آوری و ماساژ پوست شما استفاده می شود. اگرچه این دارو دارای تاییدیه FDA است، اما بسیار گران است. و به دست آوردن نتایج می تواند به جلسات متعدد نیاز داشته باشد. اگر به انجام آن ادامه ندهید، احتمالاً مزیت ها محو خواهند شد.

17. گرما را با لیزر و RF بیاورید

پوست شما انفجارهای گرمایی را از لیزر یا فرکانس رادیویی (RF) و همچنین ماساژ و ساکشن اضافی دریافت می کند. توده های شما ممکن است بعد از درمان صاف تر به نظر برسند، گاهی اوقات تا شش ماه. اگرچه آنها گران هستند و ممکن است به چندین قرار ملاقات نیاز داشته باشید، اما خیلی ضرر ندارند.

18. Cellulaze Promise را نشان می دهد

روش تایید شده توسط FDA سلولیت را از داخل به بیرون از بین می برد. پزشک برای ضخیم شدن پوست، کاهش برآمدگی ها و کاهش سلول های چربی، لیزر را زیر پوست شما قرار می دهد.

نتایج باید برای یک سال یا بیشتر باقی بمانند، اما ممکن است نباشند. برای انجام این عمل، حتماً به یک جراح زیبایی دارای گواهی بورد مراجعه کنید.

اگر سلولیت شدید دارید یا واقعا سنگین هستید، ممکن است برای شما خوب عمل نکند. برای مشاوره با پزشک خود مشورت کنید.

19. موفقیت یک درمان

یکی دیگر از درمان های تایید شده توسط FDA به نام Cellfina ادعا می کند که تنها در یک جلسه از شر سلولیت خلاص می شود. پس از بی حس کردن ناحیه، پزشک دستگاهی به اندازه سوزن را در پوست شما فرو می‌کند.

آنها نوارهای زیر پوست شما را که منبع توده ها و برجستگی ها و سلولیت هستند، برش می دهند. حدود دو سال پس از تنظیم باید بگذرد. اگر پوست شل دارید یا سلولیت به اصطلاح "پوست پرتقال" دارید، سلفینا برای شما کار نخواهد کرد.


بیشتر بدانیم :  چگونه در 10 روز وزن کم کنیم؟ نکات و ترفندها


تغییرات سبک زندگی

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم حیاتی است زیرا ممکن است بر سلولیت شما تأثیر بگذارد. با داشتن یک رژیم غذایی سالم می توانید وزن خود را کنترل کنید.
مصرف فیبر خود را افزایش دهید و در عین حال غذاهای فرآوری شده و قندی را که ممکن است باعث حفظ سموم و چربی در بدن شوند، کاهش دهید.
اگر بدنتان کم آب باشد، ممکن است سلولیت آشکارتر شود. بدن شما ناخالصی ها را با آب دفع می کند که ممکن است باعث ایجاد سلولیت شود.
بهتر است آب بیشتری بنوشید. به زنان توصیه می شود که حداقل 9 فنجان آب در روز مصرف کنند.
با حذف سمومی که در بدن شما انباشته شده و به سلولیت کمک می کنند، سم زدایی بدن ممکن است به کاهش سلولیت کمک کند.
سعی کنید با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی، تعداد آلاینده های مصرفی خود را به شدت کاهش دهید. این شامل پرهیز از رذایلی مانند نوشیدن الکل و سیگار است .
 
ابتدا درمان های طبیعی و مقرون به صرفه سلولیت را در اولویت قرار دهید. سلولیت ممکن است به طور کلی با ورزش منظم و یک رژیم غذایی خوب و متعادل کمتر قابل توجه باشد. در مورد هدف مورد نظر خود و اقداماتی که می خواهید انجام دهید با پزشک، جراح پلاستیک یا متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند به شما در انتخاب مناسب ترین راه کمک کنند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید