راه های طبیعی ساده برای حفظ زیبایی لب ها

راه های طبیعی ساده برای حفظ زیبایی لب ها

همانقدر که چشم ها و موهای ما نقش مهمی در زیبایی چهره ما دارند، لب های ما نیز مهم هستند، اگر لب هایمان خشک و ترک خورده باشد، نه می توانیم یک سلفی خوب بگیریم، نه می توان رژ لب را روی لب های خود زد. .


​ما می‌توانیم با استفاده از روش‌های زیادی خشکی لب‌هایمان را از بین ببریم، اما اگر از عفونت‌هایی مانند آلرژی یا خارش رنج می‌برید، می‌توانید   علاوه بر مشاوره آنلاین 03111222398 از سایت پماد با پزشک پوست

با شروع فصل زمستان، لب های ما شروع به خشک شدن می کنند. پوست لب های ما نرم، حساس و نازک است، اندامی روی صورت ماست که به زیبایی صورت ما می افزاید. لب های ما به دلیل کمبود غدد چربی در لب هایمان خشک شده است.

برخی از افراد اغلب زبان خود را دور لب می‌چرخانند و لب‌های خود را با دندان می‌جوند تا لب‌ها را مرطوب نگه دارند، این عمل مضری است که نه تنها لب‌های ما را سیاه می‌کند، بلکه گاهی اوقات خون‌ریزی هم می‌کند. اغلب لب‌ها را با گلبرگ‌های گل رز در شعر مقایسه می‌کنند. . 

تاثیر بادهای سرد زمستانی بر لب 

لب های صورتی زیبا و لطیف آرزوی همه افراد است هر فردی برای حفظ زیبایی و جذابیت صورت می خواهد رطوبت لب های خود را حفظ کند. حتی لب های ما نیز نمی توانند در برابر بادهای سرد زمستانی که موها و صورت ما را تحت تاثیر قرار می دهد محافظت شوند.

در فصل زمستان باید به زیبایی مو، صورت و همچنین لب ها توجه کنیم زیرا نمایان ترین قسمت صورت ماست چگونه می توانیم زیبایی لب های خود را در فصل زمستان حفظ کنیم راه های ساده در اینجا چند راه برای حفظ زیبایی لب ها وجود دارد.

بادام و عسل 

روغن بادام سرشار از مواد مغذی است، ویتامین E موجود در روغن بادام برای لب‌های ما بسیار مهم است. بادام سرشار از پروتئین، منیزیم و فیبر است و همراه با ویتامین E و ویتامین C، مرطوب‌کننده‌های عالی می‌سازد. ویتامین C در عسل وجود دارد، روی، آهن، منیزیم و فسفر بسیار مهم است. قبل از خواب روغن بادام را با عسل مخلوط کنید و صبح روز بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را در زمستان به یک روتین تبدیل کنید. زیبایی لب ها باعث می شود ماندن.

لب ها را هیدراته نگه دارید

آب برای بدن انسان بسیار مهم است، پنجاه تا شصت درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد. لب ها در زمستان به دلیل کمبود آب خشک می شوند. به دلیل کمبود آب، انسان دچار کم آبی می شود. این امر باعث می شود بدن آب از پوست کشیده و آن را خشک کند. به طور کلی، زمانی که پوست خشک است، لب ها بیشتر آسیب می بینند، بنابراین نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز الزامی است.

موارد استفاده از چغندر

چغندر حاوی تیامین، ویتامین B6، ویتامین C و فولات است که برای سلامت انسان ضروری هستند. چغندر اگر روی لب استفاده شود، خشکی و سیاهی لب را هم برطرف می کند. مقداری آب چغندر بگیرید و با عسل مخلوط کنید و شب آن را روی لب‌هایتان بمالید، لب‌هایتان را مرطوب و نرم می‌کند.

استفاده از ویتامین ها

کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین B، کمبود آهن و اسیدهای چرب نیز می‌تواند باعث خشکی لب‌ها شود، بنابراین باید غذاهایی مصرف کرد که سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری هستند. ماهی منبع عالی اسیدهای چرب در فصل زمستان است. میوه ها و سبزیجات باید در فصل زمستان مصرف شوند تا بدن ما هیدراته بماند و تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند.

استفاده از گلیسیرین

استفاده از گلیسیرین یا بالم لب باید در فصل زمستان اجباری باشد، استفاده از دو قطره گلیسیرین روزانه روی لب ها در شب، لب های ما را مرطوب نگه می دارد.

احتیاط
. 1.  از جویدن لب خودداری کنید، این کار باعث خشکی لب و ایجاد زخم می شود.

. 2.  از بالم لب های معطر خودداری کنید.

. 3  از مصرف غذاهای تند خودداری کنید. همچنین می تواند باعث تحریک و خارش لب ها شود.

. 4.  حداکثر مصرف آب از کم آبی جلوگیری می کند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید