چگونه لکه های تیره صورت را درمان کنیم؟

چگونه لکه های تیره صورت را درمان کنیم | درمان خانگی

افراد زیادی هستند که ظاهر برای آنها بسیار مهم است، نمی توان انکار کرد که زیبایی صورت و درخشان شدن پوست باعث ایجاد ظرافت و اطمینان در شخصیت فرد می شود. اما یک لک یا لک روی پوست می تواند اعتماد به نفس ما را مختل کند.


 هایپرپیگمانتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری پوستی است که در آن علائم یا لکه هایی روی پوست ما ایجاد می شود و به رنگ قرمز یا سیاه هستند. بیشتر روی بازوها و صورت ظاهر می شوند. اینها می توانند در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، جوش های آکنه یا تولید بیش از حد ملانین به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شوند که خیلی سریع روی پوست تأثیر می گذارد و ماه ها طول می کشد تا پاک شود.


نکات مهم برای از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون

بسیاریاز خانم ها از کرم های زیرسازی و کانسیلرهای گران قیمت برای پنهان کردن آنها استفاده می کنند. اما برای خلاص شدن از شر آنها می توان از چند درمان خانگی استفاده کرد که به حل این مشکل کمک می کند، اگر چنین علائمی روی صورت خود دارید، این وبلاگ برای شما مفید خواهد بود.

1. لیمو
شکی نیست که لیمو یک تونر عالی برای تمیز کردن و روشن کردن پوست ما است زیرا حاوی اسید استئاریک است. که پوست ما را پاک می کند و لکه های تیره را کاهش می دهد. ترکیب لیمو با عسل فواید شگفت انگیزی دارد. درمان خوبی برای هایپرپیگمانتاسیون است.

2. سیب زمینی خام
سیب زمینی خام حاوی آنزیم های طبیعی است که لک های پوست را از بین می برد، و بافت پوست ما را بهبود می بخشد، با کمک سیب زمینی خام سیاهی زیر چشم نیز برطرف می شود. بهترین راه این است که یک برش سیب زمینی را برش دهید و آن را در آب خیس کنید و به مدت ده دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این روش را چندین بار در هفته برای نتایج خوب دنبال کنید.

3. سرکه سیب سرکه
سیب به طور معجزه آسایی اسکارها و لکه های صورت را از بین می برد، دارای خواص قدرتمندی است که پوست ما را سفت می کند و به بازیابی رنگ طبیعی پوست کمک می کند. به لطف اسیدهای آلی موجود در آن، یک عنصر موفق است. می توانید دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

4. ویتامین E
همه ما می دانیم که هایپرپیگمانتاسیون نتیجه اشعه های مضر خورشید است، ویتامین E اثرات مضر آن را کاهش می دهد، آنتی اکسیدانی است که پوست ما را ترمیم و محافظت می کند. برای بهترین نتیجه می توانید آن را با عسل یا پاپایا استفاده کنید و همچنین می توانید آن را یک شبه روی پوست خود بمالید. ویتامین E همچنین در کرم های ضد پیری استفاده می شود.

5.زردچوبه
زردچوبه یک داروی ارزان و موثر برای هایپرپیگمانتاسیون است، به عنوان یک عامل ضد باکتری عمل می کند، دارای خواص درمانی و سفید کننده است. همچنین عفونت را کاهش می دهد. همچنین یک درمان هیپرپیگمانتاسیون خوب است و همچنین التهاب پوست را کاهش می دهد.

6.عسل
عسل رطوبت پوست را تامین می کند، لایه آسیب دیده پوست را از بین می برد و لایه جدیدی ایجاد می کند، درخشندگی طبیعی می بخشد و لکه های تیره و جای زخم را کاهش می دهد.

7. ماست
ماست پوست را روشن می کند، لکه ها و لکه های تیره را از بین می برد. حاوی اسید لاکتیک است که احتمال عفونت را کاهش می دهد. به مدت 20 دقیقه روی صورت بمالید و برای بهترین نتیجه با آب بشویید.


نکات مفید برای از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون

1. رژیم غذایی سالم داشته باشید.

2. آب بیشتری بنوشید.

3. از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.

4. به ناخن یا جوش دست نزنید، زیرا ممکن است باعث عفونت یا جای زخم شود.

لکه های تیره روی پوست یا هیپرپیگمانتاسیون می تواند دلایل زیادی داشته باشد. آنها همچنین معمولاً بی ضرر هستند و نیازی به درمان ندارند. اگر فردی بخواهد از شر لکه های تیره خلاص شود، می تواند آنها را برای درمان امتحان کند و همچنین می تواند برای هر مشکل پوستی فوراً به متخصص پوست مراجعه کند.

ما به طرق مختلف میتوانیم از پوست خود محافظت کنیم اما اگر  به هر گونه عفونت پوستی مبتلا هستید میتوانید با یک تماس تلفنی در منزل از سایت ما نوبت پزشک پوست بگیرید.  

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید