چگونه از شر آکنه سینه خلاص شویم

چگونه از شر آکنه سینه خلاص شویم

 آکنه ولگاریس یک مشکل شایع پوستی است که در قفسه سینه ایجاد می شود. جوش های آکنه روی قفسه سینه را آکنه تنه می نامند که می تواند به شکل پاپول، پوسچول، ندول یا کومدون باشد. استفاده از لوسیون های سازگار با پوست یا درمان های خانگی ساده می تواند به کاهش این علائم کمک کند.


فهرست

  • نکات برجسته
  • راه های موثر برای کاهش آکنه سینه
  • حمام کردن منظم
  • از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید
  • از داروهای گیاهی استفاده کنید
  • به طور مرتب پوست را لایه برداری کنید
  • هیدراته بمانید
  • دارو برای آکنه سینه
  • علل آکنه قفسه سینه
  • سوالات متداول
  • آیا وازلین می تواند آکنه سینه را از بین ببرد؟
  • آیا آکنه سینه هرگز از بین خواهد رفت؟

نکات مهم

  • نوسانات هورمونی، رژیم غذایی نامناسب، کم آبی بدن یا ورزش زیاد باعث ایجاد آکنه قفسه سینه می شود.
  • حمام کردن منظم، داروهای گیاهی و لباس های گشاد به کاهش آکنه تنه کمک می کند. 
  • داروهای بدون نسخه و شوینده های دارویی بدن می توانند آکنه روی سینه را درمان کنند.

راه های موثر برای کاهش آکنه سینه

آکنه سینه در بین مردان و زنان شایع است. در طول تابستان، باعث خارش می شود و باعث می شود احساس تحریک پذیری کنید – به خصوص زمانی که عرق می کنید. با این حال، می توانید به راحتی با درمان های خانگی ساده از جمله:

حمام کردن منظم

حمام منظم با آب ولرم سینه شما را تمیز نگه می دارد. از ایجاد آلودگی، چربی و سموم پوست جلوگیری می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد. این امر احتمال مسدود شدن منافذ را کاهش می دهد و در نهایت شیوع آکنه را کاهش می دهد .  

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

پوشیدن لباس های تنگ می تواند باکتری ها و روغن های مضر را روی سینه مستعد آکنه شما به دام بیاندازد. این روند درمان را کند می کند. همچنین، پارچه لباس شما ممکن است پوست آسیب دیده را تحریک کند و علائم آکنه را تشدید کند. لباس‌های کتان بپوشید ، زیرا پارچه پوست آسیب‌دیده را تحریک نمی‌کند و باعث بهبودی می‌شود.  

از داروهای گیاهی استفاده کنید

یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2006 ادعا می کند که داروهای گیاهی مانند روغن درخت چای به طور قابل توجهی به کاهش تحریک پوست ناشی از آکنه کمک می کند. همچنین پیشنهاد شده است که خواص ضد میکروبی گیاه جمجمه آسیایی می تواند التهاب پوست را کاهش دهد. 

خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آلوئه ورا همچنین آکنه سینه را کاهش می دهد و از شیوع مکرر آکنه جلوگیری می کند. برای اسکار آکنه نیز مفید است .

به طور مرتب پوست را لایه برداری کنید

هنگامی که سلول های پوست مرده می شوند، روی درم شما باقی می مانند و منافذ را مسدود می کنند. این باعث افزایش تولید سبوم و شیوع آکنه می شود.

تحقیقات منتشر شده در سال 2023 نشان می دهد که می توانید با استفاده از لایه بردار دوستدار پوست دو یا سه بار در هفته از این وضعیت جلوگیری کنید. 

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی پوست را هیدراته نگه می دارد، سموم را دفع می کند و تولید سبوم را کاهش می دهد. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید تا رطوبت پوست را افزایش دهید. 

برای اطمینان از هیدراتاسیون کافی، یادآوری تنظیم کنید و رنگ ادرار خود را بررسی کنید. مصرف نوشیدنی های کم آب کننده را کاهش دهید و میوه ها و سبزیجات آبدار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. 

دارو برای آکنه سینه

داروهای ذکر شده در زیر به طور موثری به کاهش آکنه آزاردهنده سینه کمک می کند:

شستشوی بدن درماتولوژیک: دکتر جوزف لام در مطالعه تحقیقاتی خود در سال 2017 ادعا می کند که شستشو با بنزوئیل پراکسید می تواند آکنه سینه یا پشت را درمان کند. با این حال، ممکن است در اولین استفاده از آن دچار سوزش یا خشکی خفیف شوید. علاوه بر این، احتیاط کنید، زیرا بنزوئیل پراکسید می تواند باعث سفید شدن حوله ها و لباس ها شود.

قرص آزیترومایسین: آزیترومایسین یک گزینه عالی برای درمان آکنه تنه است. یک مطالعه منتشر شده در سال 2019 ادعا می کند که 500 میلی گرم آزیترومایسین یک بار در روز به مدت 3 روز در هفته می تواند به بهبودی از آکنه ولگاریس کمک کند.  

سایر آنتی بیوتیک های خوراکی: برای بیمارانی که از آکنه تنه حاد رنج می برند آنتی بیوتیک های خوراکی برای کاهش تحریک و از بین بردن میکروارگانیسم ها تجویز می شود . آنتی بیوتیک هایی که معمولاً تجویز می شوند شامل تتراسایکلین، داکسی سایکلین و مینوسیکلین هستند. برای جلوگیری از مقاومت در برابر آکنه، دستورالعمل ها و رژیم کامل آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط متخصص پوست را دنبال کنید.

درمان هورمونی: در موارد سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، درمان هورمونی ممکن است برای آکنه قفسه سینه مربوط به عدم تعادل هورمونی مورد حمایت قرار گیرد . این ممکن است شامل قرص های ضد بارداری خوراکی (قرص های کنترل زایمان) حاوی استروژن و پروژسترون باشد که می تواند سطح هورمون ها را تغییر داده و آکنه را کاهش دهد.


بیشتر بدانیم : انواع روش های رفع تیرگی زیربغل


علل آکنه قفسه سینه

ترانکال می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است علائم خفیف یا شدید آن را به دلیل تعدادی از عوامل زمینه‌ای تجربه کنید که ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

عدم تعادل هورمونی: نوسانات هورمونی، به ویژه در دوران بلوغ، تعادل طبیعی باکتری ها را روی پوست شما بر هم می زند. 

غذاهای شیرین: مصرف زیاد غذاهای شیرین باعث تحریک تولید انسولین می شود. سطوح بالای انسولین غدد چربی را تحریک می کند تا سبوم بیشتری تولید کنند. 

کم آبی: مایعات ناکافی در بدن باعث کم آبی بدن می شود و پوست شما را خشک می کند. درم خشک برای رشد باکتری های مولد آکنه مفید است. 

عرق و رطوبت: تعریق بیش از حد، در درجه اول در یک محیط مرطوب، می تواند شرایط مطلوبی را برای رشد باکتری های عامل جوش ایجاد کند. عرق می تواند با چربی، منافذ مرده و سلول های پوست ترکیب شود که منافذ را مسدود می کند.

تمرین: در طول فعالیت بدنی، عرق بیش از حد تولید می شود. این عرق با روغن های طبیعی پوست، سلول های مرده پوست و باکتری ها مخلوط می شود. 
شوینده های لباسشویی: شوینده های لباسشویی، به ویژه آنهایی که حاوی رنگ یا عطر هستند، حاوی مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند منافذ سالم پوست را مسدود کنند. 

عطرها: عطرها حاوی مواد مصنوعی هستند که منافذ را می بندند و پوست را تحریک می کنند.

استرس: یک تحقیق منتشر شده در سال 2017 ادعا می کند که سطوح استرس بالا می تواند باعث عدم تعادل هورمونی و التهاب در بدن شود که می تواند آکنه قفسه سینه را تشدید کند. 

بهداشت ضعیف: پاکسازی ضعیف، مراقبت از پوست نادیده گرفته شده یا استفاده از صابون های خشن می تواند پوست را تحریک کند.

راه‌های سالمی را برای مدیریت استرس پیدا کنید، مانند ورزش، و تکنیک‌های تمدد اعصاب، یا برای کاهش علائم آکنه از پزشک کمک بگیرید . 

نتایجی که اظهار شده

درک علل آکنه قفسه سینه برای درمان موثر ضروری است. چربی بیش از حد، مسدود شدن منافذ، باکتری ها، تغییرات هورمونی، اصطکاک و عادات بد مراقبت از پوست از جمله دلایل مهم آن هستند. با توجه به این عوامل و اتخاذ یک روال کامل مراقبت از پوست، می توانید از شر آکنه سینه خلاص شوید.

سوالات متداول

1. آیا وازلین می تواند آکنه سینه را از بین ببرد؟
اثر انسدادی وازلین باکتری ها را در پوست شما به دام می اندازد. این غدد چربی را تحریک می کند که تولید سبوم را افزایش می دهد و منجر به بروز آکنه می شود. 

2. آیا آکنه سینه هرگز از بین خواهد رفت؟
علائم و نشانه های آکنه قفسه سینه را می توان به راحتی با کرم های آکنه کاهش داد. خوردن یک رژیم غذایی سالم نیز می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند. 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید