سلولیت چیست | راه درمان سلولیت

سلولیت یک بیماری پوستی شایع و بی ضرر است که باعث برآمدگی و گودی پوست در ران ها، باسن، باسن و شکم می شود.


سلولیت یک بیماری شایع است که بیشتر در زنان بالغ دیده می شود و دلایل متعددی از جمله ژنتیک و هورمون دارد.سلولیت در درجه اول به دلیل وجود سپتوم های اسکلروتیک ایجاد می شود که به طور معمول ساختاری را برای پوست ایجاد می کند. با گذشت زمان، سپتوم ها می توانند یکنواختی خود را از دست بدهند و با پاکت های بزرگتر چربی زیر جلدی در بین آنها سفت شوند. وقتی چربی افزایش می‌یابد، می‌تواند به درم فشار وارد کند و باعث برآمدگی بین سپتوم‌ها شود و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها روی پوست باقی بماند.

یکی از جنبه هایی که می توان مستقیماً با کمک درمان کم تهاجمی  به آن پرداخت، فرورفتگی بزرگتر است که اغلب در باسن، پشت و کناره های ران دیده می شود. این گودی ها در اثر پایین کشیدن پوست توسط نوارها یا طناب های سفت ایجاد می شوند.

شیوع سلولیت منجر به تلاش‌های زیادی برای درمان شده است، از جمله راه‌حل‌های موضعی متنوع، درمان‌های مبتنی بر ماساژ و تکنیک‌های جراحی با نتایج نه چندان چشمگیر. در حال حاضر، فناوری های پزشکی اثبات شده ای وجود دارد که به کاهش ظاهر سلولیت کمک می کند.

AVÉLI چیست؟

Avéli یک درمان سلولیت یک بار مصرف شده توسط FDA است که با آزاد کردن دستی نوارهای سپتا که باعث ایجاد این گودی ها می شود، سلولیت روی باسن و ران ها را کاهش می دهد.

Avéli به‌عنوان یکی از جدیدترین درمان‌های کانتورینگ بدن ، به زنان بزرگسال اجازه می‌دهد تا بدون استراحت طولانی‌تر، ظاهری صاف‌ تر  داشته باشند.

چیزی که Avéli را از سایر روش های سلولیت متمایز می کند ، دقت آن است. بسیاری از درمان های سنتی سلولیت برای درمان سلولیت از بیرون به داخل انرژی یا تزریقی متکی هستند. Avéli رویکرد مخالف را اتخاذ می کند و علت اصلی فرورفتگی را هدف قرار می دهد.

سلولیت زمانی ایجاد می شود که نوارهای سپتوم که پوست شما را به بافت زیرین و عضله می پیوندند به سمت پایین کشیده می شوند و ظاهری حفره دار ایجاد می کنند. در طول درمان Avéli، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره شما در مرکز جراحی لیزر و پوست نیویورک به طور انتخابی این نوارها را هدف قرار داده و به صورت دستی از روی پوست آزاد می کند.

متخصص پوست شما می‌تواند آزاد شدن باندها را در زمان واقعی تأیید کند و تنها بر روی الیاف ایجاد کننده سلولیت تمرکز کند و بافت سالم را دست نخورده باقی بگذارد. این روش به بیماران این امکان را می‌دهد تا بدون خطر کم‌درمانی یا درمان بیش از حد، نتایج قابل مشاهده را در یک جلسه ببینند.

مزایای اولیه درمان سلولیت Aveli عبارتند از:

  • سلولیت را در یک جلسه درمان می کند
  • علت اصلی سلولیت را هدف قرار می دهد
  • گودی روی ران و باسن را به وضوح کاهش می دهد
  • پوست را صاف می کند
  • به پزشکان اجازه می دهد تا نتایج را در زمان واقعی مشاهده کنند
  • راه حل سلولیت با حداقل تهاجم را ارائه می دهد
  • نیاز به زمان کم یا بدون توقف دارد
  • می تواند به عنوان یک درمان تک جلسه ای در زمان و هزینه صرفه جویی کند
  • توسط FDA تایید شده است
  • نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد

 

در طول درمان AVÉLI چه انتظاراتی باید داشت

جلسات Avéli حدود یک ساعت طول می کشد، اما زمان درمان ممکن است بر اساس نیازهای فردی شما متفاوت باشد.

متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره یک بی حس کننده موضعی را در ناحیه درمان تجویز می کند تا ناراحتی را به حداقل برساند.

هنگامی که احساس راحتی کردید، پزشک آولی را از طریق برش‌های کوچک وارد می‌کند و آن را به زیر پوست هدایت می‌کند تا نوارهای سپتوم را که باعث ایجاد گودی می‌شوند، پیدا کرده و قطع کند. پزشک شما می تواند انتشار این باندها را در زمان واقعی تایید کند و نیاز به درمان های اضافی را از بین ببرد.

پس از اتمام عمل، پزشک نواحی درمان را با پانسمان و پدهای بالشتکی می پوشاند. شما می توانید بلافاصله پس از عمل به خانه برگردید و بیشتر فعالیت های عادی خود را در عرض 24 تا 48 ساعت از سر بگیرید.

نتایج باید پس از کاهش تورم و کبودی قابل مشاهده باشد. اکثر بیماران در عرض یک ماه پس از عمل از بهبود قابل مشاهده برخوردارند.

آیا AVÉLI عوارض جانبی دارد؟

تورم، درد و درد ممکن است تا 24 ساعت بعد از عمل، نواحی درمان را تحت تاثیر قرار دهد. کبودی و حساسیت معمولا در عرض یک ماه برطرف می شود. نواحی کوچک سفتی، که قابل مشاهده یا دردناک نیستند، معمولاً در عرض چند ماه برطرف می شوند.

CELLFINA™ سلفینا  چیست ؟

سلفینا از تکنیکی به نام سابسیژن برای آزاد کردن نوارهای فیبری و صاف کردن ظاهر فرورفته پوست استفاده می کند. هنگامی که نواحی به‌طور مناسب بی‌حس شدند، سیستم سلفینا این نوارها و همراه با آن‌ها پوست روی آن را آزاد می‌کند - و در نتیجه ظاهری صاف و صاف ایجاد می‌کند.  

بسته به تعداد مناطق مورد نگرانی، این می تواند یک درمان بسیار سریع باشد که اکثر آنها تا سه روز بهبود می یابند. نتایج درمان سلولیت را می توان در عرض چند روز تا چند هفته مشاهده کرد و نشان داده شده است که برای سال ها ماندگار است .   مرکز لیزر و جراحی پوست نیویورک مفتخر است که یکی از اولین مراکزی در جهان است که با این دستگاه کار کرده است. 

فواید سلفینا چیست؟
مزایای اصلی درمان سلولیت Cellfina™ عبارتند از: 

حداقل دو سال طول می کشد
توسط FDA پاک شد
رویه واحد در دفتر
بهبود قابل توجه و سریع
کم تهاجمی
زمان توقف محدود
94 درصد رضایت بیمار در یک سال

RESONIC رزانیک چیست ؟

RESONIC یک دستگاه پالس آکوستیک سریع (RAP) است که توسط Soliton, Inc. ساخته شده است که از یک پالس منحصر به فرد و سریع امواج ضربه ای برای جدا کردن نوارهای سپتوم فیبری زیر پوست که باعث سلولیت می شوند، استفاده می کند. این تنها دستگاه پزشکی است که از RAP استفاده می کند تا توسط FDA به عنوان یک گزینه درمانی غیر تهاجمی برای بیمارانی که به دنبال یک رویکرد غیر جراحی برای بهبود ظاهر سلولیت هستند، پاک شود. دستگاه RAP Soliton امواج ضربه ای سریع و پرفشار  را با سرعت 100 پالس در ثانیه ارسال می کند تا به طور موثر نوارهای سپتوم فیبری زیر پوست را که به ایجاد گودی در سلولیت کمک می کند، از هم جدا کند. سرعت تکرار و زمان خیزش بسیار کوتاه می تواند باعث ایجاد اختلال مکانیکی در بافت هدف در سطح سلولی شود، بدون اینکه به پوست آسیب برساند. نتیجه رها شدن گودی ها و صاف شدن پوست است.

چگونه RESONIC روی سلولیت کار می کند

دستگاه RAP Soliton امواج ضربه ای سریع و پرفشار را با سرعت 100 پالس در ثانیه ارسال می کند تا به طور موثر نوارهای سپتوم فیبری زیر پوست را که به ایجاد گودی در سلولیت کمک می کند، از هم جدا کند. سرعت تکرار و زمان خیزش بسیار کوتاه می تواند باعث ایجاد اختلال مکانیکی در بافت هدف در سطح سلولی شود، بدون اینکه به پوست آسیب برساند. نتیجه رها شدن گودی ها و صاف شدن پوست است. پزشکان ما همچنین ممکن است یک درمان سفت کننده پوست را با RESONIC ترکیب کنند تا ظاهر معمولی سلولیت "پنیر پنیر" را از بین ببرند.

مزایای درمان رزونیک

RESONIC می تواند مزایای بی شماری را برای بیمارانی که به دنبال روشی غیرتهاجمی برای درمان سلولیت هستند ارائه دهد، از جمله:

  • درمان سریع که نیازی به بیهوشی ندارد
  • بهبود چشمگیر در ظاهر سلولیت
  • علت اصلی سلولیت را برای نتایج طولانی مدت هدف قرار می دهد
  • کارآزمایی‌های بالینی هیچ کبودی، خونریزی، یا ناراحتی پس از درمان یا توقف را نشان ندادند.
  • ایمن برای استفاده برای انواع پوست

ترماژ چیست؟

Thermage® CPT از انرژی فرکانس رادیویی برای صاف کردن، سفت کردن و کانتور کردن پوست استفاده می کند و به طور موقت ظاهر سلولیت را کاهش می دهد. با گرم کردن لایه‌های پوست عمل می‌کند و در نتیجه کلاژن ایجاد می‌کند. کلاژن جدید باعث می شود پوست سفت تر و سفت تر به نظر برسد و بافت کلی پوست را بهبود ببخشد.

سلولاز چیست؟

سلولاز یک درمان کم تهاجمی است که از یک دستگاه دستی برای تجزیه بافت فیبری و مایع کردن چربی زیر سطح پوست برای کاهش ظاهر سلولیت استفاده می کند. این روش همچنین تولید کلاژن را برای دستیابی به نتایج طبیعی و طولانی مدت تحریک می کند. 

 

منبع :  www.laserskinsurgery.com

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید