5 مورد کاربردهای خانگی برای رفع گرفتگی منافذ صورت

5 مورد کاربردهای خانگی برای رفع گرفتگی منافذ صورت

مسدود شدن منافذ پوست صورت یک مشکل پوستی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند.


 این کار باید در فصل تابستان انجام شود. چنین افرادی همیشه در این فصل گرما و هیاهوی شدید احساس می کنند لایه های چربی روی صورتشان وجود دارد.

این امر در افرادی که از آکنه روی پوست خود رنج می برند بیشتر دیده می شود. منافذ صورت این گونه افراد به دلیل برخی از کاستی های خود شروع به مسدود شدن می کند که اثرات مضری بر روی پوست دارد. در مورد پوست، در صورت بروز آکنه باید مراقب باشید.

این امر احتمال مسدود شدن منافذ صورت را افزایش می دهد، بنابراین ضروری است که پوست خود را توسط یک متخصص پوست بررسی کنید و دستورالعمل های او را برای محافظت از پوست خود دنبال کنید. در این راستا به سایت  https://clinic100.com/  مراجعه کنید و یا برای مشاوره آنلاین با پوست متخصص تماس بگیرید.


1. منافذ صورت چیست؟

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، کیسه های کوچکی در لایه میانی پوست وجود دارد، این کیسه ها عرق تولید می کنند که از طریق مجاری کوچک از طریق منافذ در لایه بالایی صورت تخلیه می شود و پوست و بدن را هیدراته می کند و خنک کننده را فراهم می کند. به این سوراخ ها منافذ می گویند.

منافذ نه تنها عرق را آزاد می کنند، بلکه از این منافذ برای حذف سموم از بدن نیز استفاده می شود. گاهی اوقات در اثر تأثیرات خارجی و اقدامات بی احتیاطی ما، ذرات مختلف منجر به مسدود شدن این منافذ می شود که نه تنها پوست را درگیر می کند، بلکه به دلیل تجمع مواد سمی در بدن می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود.


2. علل اصلی مسدود شدن منافذ صورت علل اصلی مسدود شدن

منافذ صورت به شرح زیر است، پوست صورت مانند کل بدن به تولید سلول های جدید و شکستن سلول های قدیمی ادامه می دهد، اما گاهی اوقات سلول های مرده اگر تعداد سلول های جدید به دلیل افزایش سن بیشتر است و منافذ روی صورت را می بندد. علاوه بر این، اگر پوست بسیار چرب باشد یا آکنه در پوست وجود داشته باشد، منافذ پوست نیز مسدود می شوند.

3. اقلام روزانه که منافذ صورت را می بندند

برخی از موارد مصرف روزانه با مسدود کردن منافذ بی احتیاطی ما باعث سلامت پوست ما می شوند که امروز به شما خواهیم گفت.

1. به دلیل تلفن های همراه

تصور زندگی بدون تلفن همراه در عصر امروز غیرممکن است. به دلیل داشتن این گوشی که در آن بینایی ضعیف است، به دلیل تشعشعات آن، فرد در معرض بیماری هایی مانند سرطان قرار می گیرد و همچنین اثرات بسیار خطرناکی بر روی پوست صورت دارد.

کارشناسان معتقدند که تلفن همراهی که در دست ماست همیشه بیشتر از توالت ما حاوی میکروب است و وقتی با تلفن صحبت می کنیم این میکروب ها و باکتری ها به پوست صورت و پوست صورت ما منتقل می شود و منجر به مسدود شدن منافذ می شود.

2. به دلیل خمیردندان

معمولاً خیلی از خاله ها شنیده اند که اگر روی صورت جوش است، خمیر دندان را روی آن بمالید و جوش ها از بین می روند، اما این فقط یک شنیده است و ربطی به واقعیت پزشکی ندارد.

خمیر دندان حاوی ماده شیمیایی به نام سدیم لوریل سولفیت است که وقتی روی لب های پایین یا بالایی استفاده می شود، می تواند منافذ صورت را مسدود کند، بنابراین حتما خمیردندانی انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی باشد، نباید وجود داشته باشد.

3. استفاده از شامپو و نرم کننده

به طور کلی همه ما از شامپو و نرم کننده برای نظافت و سلامت مو استفاده می کنیم، وقتی روی پوست صورت مالیده شود، آکنه روی صورت را افزایش می دهد و منافذ صورت را می بندد.

4. کم خوابی به دلیل

کم خوابی و بی قراری که باعث افسردگی می شود. از طرق مختلف بر سلامت انسان تأثیرات منفی می گذارد. همچنین روی پوست تاثیر می گذارد که به دلیل آن پوست شروع به تولید چربی بیشتری می کند و به این ترتیب منافذ صورت به دلیل چرب بودن پوست شروع به مسدود شدن می کند.

5. به دلیل مواد شوینده لباسشویی

اغلب مواد شوینده ای که برای شستن لباس ها استفاده می شود نیز اثرات منفی روی پوست ما می گذارد. به عنوان مثال، اگر حوله شما شسته شده باشد و از آن برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید، در مدت کوتاهی احساس خواهید کرد که می تواند باعث خارش و جای زخم روی صورت شما شود. همچنین می تواند منافذ صورت را مسدود کند

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید