راه های افزایش زیبایی پوست و صورت با گلیسیرین

فواید شگفت انگیز گلیسیرین برای پوست و سلامت

علاوه بر آب و رایحه، گلیسیرین پرمصرف ترین ماده آرایشی است که برای پوست استفاده می شود. را همچنین یک عنصر مهم است که در مرطوب کننده ها و لوسیون ها استفاده می شود.


 گلیسیرین یا گلیسرول چیست؟

گلیسیرین، همچنین به عنوان گلیسرول شناخته می شود، یک ترکیب طبیعی است که از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی به دست می آید. مایعی شفاف، بی رنگ، بی بو و شربتی با طعم شیرین است.

گلیسیرین نوعی ماده مرطوب کننده است که آب را به لایه بیرونی پوست شما می رساند. در محصولات مراقبت از پوست، گلیسیرین معمولاً همراه با انسدادها، نوع دیگری از عوامل مرطوب کننده، برای به دام انداختن رطوبت در پوست استفاده می شود. 


آیا گلیسرول برای پوست شما مفید است؟

به نظر می رسد گلیسیرین در محصولات مراقبت از پوست ضروری است، زیرا فواید زیادی برای پوست شما دارد.


فواید پوستی گلیسرول

با توجه به آکادمی پوست آمریکا، گلیسیرین ممکن است مزایای زیر را داشته باشد:

1. لایه بیرونی پوست را آبرسانی می کند

2. از لایه داخلی پوست محافظت می کند

3. از پوست در برابر خارش محافظت می کند

4. روند بهبود زخم را تسریع می کند

5. خشکی را از بین می برد

آیا گلیسیرین می تواند باعث تحریک پوست شود؟

گلیسیرین پوست را مرطوب کرده و جذب پوست می شود تا پوست را نرم کند. به خصوص در شرایط کم رطوبت، نزدیک ترین منبع آب، قسمت زیرین پوست شما است. کم آبی پوست را می توان با استفاده از گلیسیرین برطرف کرد.

به گفته متخصصان، استفاده از گلیسرول رقیق نشده یا گلیسیرین خالص می تواند باعث ایجاد تاول شود، بنابراین به جای استفاده از گلیسرول خالص، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که از گلیسیرین به عنوان یک ماده استفاده می کنند.

کارشناسان توصیه می کنند آن را با گلاب مخلوط کنید، زیرا گلاب به پوست آبرسانی و منافذ پوست کمک می کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که گل رز دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مثبت بر روی پوست است. طبق یک مطالعه، ترکیبی از گلیسرول، اسید هیالورونیک و عصاره سنتلا عملکرد لایه آسیب دیده پوست را در عرض 24 ساعت بهبود می بخشد.


آیا استفاده از آن عوارضی دارد؟

گلیسرول یک محصول طبیعی است، بنابراین احتمال واکنش آلرژیک همیشه کم است. اگر دچار قرمزی یا خارش پوست شدید، فوراً استفاده از محصول را قطع کنید. به دنبال محصول جایگزینی باشید که حاوی گلیسیرین نباشد و برچسب آن را با دقت بخوانید. همیشه طبق دستور پزشک استفاده کنید.

نحوه استفاده از آن بر روی صورت
1. ابتدا صورت خود را با آب سرد بشویید

2. شکل رقیق شده گلیسرول را روی یک پد یا دستمال پنبه ای قرار دهید و به آرامی روی صورت خود بمالید.

3. اجازه دهید برای چند دقیقه جذب پوست شما شود

4. صورت را با آب سرد بشویید

گلیسیرین به طور کلی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ایمن شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که گلیسیرین موجود در مرطوب کننده یا صابون شما می تواند تاثیر مثبتی بر پوست شما داشته باشد. پوست صورت شما ظریف تر است. در برخی موارد، گلیسیرین می تواند باعث کم آبی پوست و گلیسیرین در برخی موارد باعث ایجاد تاول شود. استفاده از محصولات غنی از گلیسیرین به جای رقیق کردن شکل خالص آن بی خطرتر است.

اگر پس از استفاده از محصول حاوی گلیسرول روی پوست خود، علائم واکنش آلرژیک مانند خارش یا قرمزی را مشاهده کردید، فوراً استفاده از محصول را متوقف کنید و بلافاصله با متخصص پوست تماس بگیرید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید