لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در کرج -مرکز لیزر کرج

امروزه در دنیای مد و زیبایی، روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد از نواحی مختلف بدن وجود دارد ، اما محبوب‌ترین آن‌ها روش لیزر موهای زائد است. چندین دستگاه لیزر برای درمان لیزر موهای زائد طراحی شده‌اند، اما همه آن‌ها عملکرد اصلی یکسانی را انجام می‌دهند و پایه‌های ملانین را در موها را از بین می‌برند.


لیزر موهای زائد

اگر از اصلاح، موچین یا اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد راضی نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است گزینه ای باشد که ارزش بررسی را داشته باشد.لیزر موهای زائد در کرج یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است که در کشور ما بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است.


مزایای لیزر موهای زائد عبارتند از:

- دقت، درستی.

- لیزرها می توانند به طور انتخابی موهای تیره زبر را هدف قرار دهند و در عین حال پوست اطراف آسیبی نرسانند.

- سرعت

- هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند بسیاری از موها را همزمان درمان کند. نواحی کوچک مانند لب بالایی را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و نواحی بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است زمان بر باشد.

- اکثر بیماران به طور متوسط پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی دارند.


چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم

لیزر موهای زائد چیزی فراتر از "از بین بردن" موهای زائد است. این یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش دارد و خطرات بالقوه ای را به همراه دارد. لیزر موهای زائد در دستان بی تجربه می تواند خطرناک باشد. سوختگی، تغییرات دائمی در رنگ پوست شما و جای زخم ممکن است رخ دهد. قبل از انجام لیزر موهای زائد، باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این روش را انجام می دهد را به طور کامل بررسی کنید. اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، باید 6 هفته قبل از درمان، کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را متوقف کنید.

درست قبل از عمل، موهای شما که تحت درمان قرار می گیرند تا چند میلی متر بالاتر از سطح پوست باید کوتاه شوند. قبل از درمان، ناحیه مورد درمان تمیز می شود. معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از لیزر از داروهای بی حس کننده موضعی برای کمک به گزش پالس های لیزر استفاده می شود. تجهیزات لیزر با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین پوست شما تنظیم می شود.

افراد حاضر در اتاق باید در طول عمل از عینک محافظ استفاده کنند. لیزر با سوزاندن، موها را از بین می برد. این باعث ایجاد دودهای کوچکی می شود که بویی شبیه گوگرد دارند.

 


بعد از لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

- به این دلیل که لیزر ریشه موها را هدف قرار می دهد که به طور موقت با اپیلاسیون یا کندن از بین می روند.

- بعد از درمان مقداری قرمزی و تورم خواهید دید. این اغلب شبیه آفتاب سوختگی خفیف به نظر می رسد. استفاده از کمپرس خنک می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند

- همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

- قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود لیزر موهای زائد موثر نباشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

- از تخت برنزه کننده، لامپ خورشیدی یا هر وسیله برنزه کننده داخلی دیگری استفاده نکنید.

لیزر موهای زائد به طور کلی نیازی به استراحت ندارد. بلافاصله پس از انجام لیزر موهای زائد، پوست درمان شده شما قرمز و متورم می شود. با وجود این، اکثر مردم به فعالیت های روزمره خود باز می گردند.


چه زمانی بعد از لیزر موهای زائد نتیجه را می بینم؟

احتمالاً بلافاصله پس از درمان نتایج را خواهید دید. نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. رنگ و ضخامت موهای شما، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر مورد استفاده و رنگ پوست شما بر روی نتایج تاثیر می گذارد. پس از اولین درمان می توانید انتظار کاهش 10 تا 25 درصدی مو را داشته باشید. برای از بین بردن موهای زائد، اکثر بیماران به 2 تا 6 دوره لیزر درمانی نیاز دارند. پس از اتمام درمان ها، اکثر بیماران برای چندین ماه یا حتی سال ها هیچ مویی روی پوست تحت درمان مشاهده نمی کنند. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، بسیارکم و موها نیز ریزتر و رنگ روشن‌تری دارند.


عوارض جانبی احتمالی چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی جزئی هستند و 1 تا 3 روز طول می کشند.

این عوارض جانبی عبارتند از: درد و ناراحتی تورم سرخی سایر عوارض جانبی احتمالی زمانی که لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست یا تحت نظارت مستقیم متخصص پوست انجام شود، نادر است.

سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از: تاول زدن ، عفونت ها جای زخم، روشن شدن یا تیره شدن پوست با گذشت زمان، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت عادی دارد.

با این حال، برخی از تغییرات در رنگ پوست دائمی هستند. به همین دلیل است که مراجعه به پزشک متخصص در لیزر درمانی و آگاهی عمیق از پوست بسیار مهم است. پیروی از دستورالعمل های متخصص پوست نیز مهم است. پیروی از دستورالعمل های قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این روش از پیشرفت ترین روشهایی است که افراد بیشتری می توانند با خیال راحت لیزر موهای زائد را انجام دهند. در گذشته فقط افرادی که موهای تیره و پوست روشن داشتند می توانستند با خیال راحت لیزر موهای زائد را انجام دهند. امروزه لیزر موهای زائد یک گزینه درمانی برای بیمارانی است که موهای روشن و پوست روشن دارند و بیمارانی که پوست تیره دارند. متخصصان پوست می دانند که چه اقدامات احتیاطی را برای انجام لیزر موهای زائد ایمن و موثر انجام دهند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید