سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش-کلینیک زیبایی 100

عمل استفاده از سوزن یا تفنگ سوزنی برای ایجاد سوراخ در لاله گوش یا سایر قسمت های گوش به طوری که بتوان از جواهرات استفاده کرد. سوراخ کردن گوش می تواند ایمن و ساده باشد، اما دستورالعمل های مهمی وجود دارد که باید هنگام انجام آن رعایت کنید.


سوراخ کردن گوش

گوشواره از جمله زیورآلات محبوبی است که از زمان های گذشته تا به امروز برای زینت دادن به گوش استفاده می شود. در تصاویر و آثار بجا مانده از گذشته، نمونه های مختلفی از گوشواره بر گوش بسیاری از مردم عادی و یا بردگان نیز دیده شده است. بسیاری از افراد در بدو تولد کودک بنا به دلایل مذهبی و یا سنت مرسوم اقدام به سوراخ کردن گوش نوزاد می کنند.


روش های سوراخ کردن گوش

• سوراخ کردن گوش به شیوع سنتی با نخ و سوزن:
در روش سوراخ کردن گوش با سوزن در گذشته، از یک سوزن خیاطی استفاده می شد. ابتدا گوش را با الکل تمیز می کردند و بعد محل سوراخ کردن گوش را روی لاله‌ی آن مشخص می کردند. سپس سوزن را با حرارت استریل می کردند و یک نخ نسبتاً کلفت مانند نخ کوک به آن می کشیدند. یک جسم سخت پشت لاله ی گوش قرار می دادند تا حرکت نکند و بعد سوزن را در آن فرو می کردند. سوزان را به همراه نخ از گوش رد می کردند و در نهایت نخ از سوزن خارج می شد و دو سر آن بهم گره می خوردند و تا حدود یک ماه به همین صورت می ماند تا سوراخ دیگر بسته نشود. این کار مشکلات زیادی داشت و در بیشتر مواقع منجر به عفونت می شد.

• سوراخ کردن گوش با دستگاه سوراخ کن:
استفاده از دستگاه های سوراخ کن گوش به مراتب جایگزین بهتر و مطمئن تری به نسبت روش های سنتی این کار هستند. دستگاه سوراخ کن گوش به صورت خودکار سوراخی در گوش ایجاد کرده و میخ گوشواره را درون گوش قرار می دهد.


کجا گوش خود را سوراخ کنید

همه مکان هایی که پیرسینگ بدن انجام می دهند یکسان نیستند. حتماً هر مکانی را که برای سوراخ کردن گوش یا بدن در نظر دارید بررسی کنید. در اینجا چند نکته سریع برای پیدا کردن یک مکان خوب وجود دارد:

به مکانی بروید که سیگار یا مشروبات الکلی در آن محل ممنوع است.
به دنبال مکان هایی باشید که تست پاکیزگی «گوی چشم» را قبول می کنند. محیط های کثیف بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های بالاتر هستند.
بپرسید آیا می توانید آنها را در حال انجام پیرسینگ تماشا کنید. باید ببینید که قبل از انجام پیرسینگ دست های خود را می شویند و سپس دستکش می زنند. 4
به مکانی که سوزن خیس می کند نروید . شما باید به دنبال مکانی باشید که سوزن ها را در یک ظرف تیز بیندازید و از اتوکلاو برای سایر تجهیزات قابل استفاده مجدد استفاده کنید.
از سوراخ کردن مغازه هایی که از تفنگ های سوراخ کننده گوش استفاده می کنند، حتی روی لاله گوش خودداری کنید. بهترین مکان ها به دلیل عوارض احتمالی از این دستگاه ها استفاده نمی کنند. 4


مراقبت پس از سوراخ کردن گوش

1. بعد از سوراخ کردن گوش بهتر است در 24 ساعت اولیه آب به موضع نرسد.
2. گوشواره ها را به مدت 6 هفته در گوش نگه دارید.پس از گذشت 6 هفته میتوانید گوشواره را از گوش در آورید ولی بلافاصله یک جفت گوشواره دیگر یا همان گوشواره ها پس از استریل کردن را جا بزنید.
3. باید همه روزه سوراخ گوش را بشویید.گوشی که تازه سوراخ شده است را همه روزه با محلول آب گرم و نمک دریا بشویید. شستشوی گوش باعث تمییز ماندن گوش و مانع از عفونت آن می شود. از الکل برای ضد عفونی کردن گوش استفاده نکنید.
4. چند بار در روز گوشواره را در گوشتان بچرخانید این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می شود.

نکته: بهتر است گوشواره از جنس طلا، نقره یا تیتانیوم باشد تا ایجاد عفونت نکند.

سن مناسب سوراخ کردن گوش

محدودیت های سنی برای سوراخ کردن گوش وجود ندارد. با این وجود برای محافظت در برابر خطرات احتمالی، سوراخ کردن گوش در دوران نوزادی توصیه نمی شود. نوزادان تازه متولد شده دارای لاله گوش بسیارکوچک هستند و احتمال عفونت های شدید بیشتر است. معمولا پزشکان والدین را از سوراخ کردن گوش کودک تا 6 ماهگی منع می کنند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید