پیرسینگ میکرودرمال

پیرسینگ میکرودرمال-کلینیک زیبایی 100

در سال های اخیر، پیرسینگ به طور فزاینده ای امکان پذیر شده است. پیرسینگ میکرودرمال که به آن انکر پوستی نیز گفته می شود، یکی از جدیدترین ترندها است. در این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن بخوانید.


پیرسینگ میکرودرمال

به طور کلی در زمان های گذشته، پیرسینگ به شکل خیلی ساده تری انجام می شد. در واقع پیرسینگ هم برای زنان و هم برای مردان انجام می شد. پیرسینگ عبارت است از سوراخ کردن ناف، بینی وگوش که در ایران باستان و سایر کشورها نیز انجام می شد.

پیرسینگ میکرودرمال نوع دیگری از پیرسینگ میباشد. در پیرسینگ میکرودرمال، پیرسینگ در قسمت های صاف بدن انجام می شود و فلزاتی مانند طلا و نقره در آن گذاشته می شود. در واقع در پیرسینگ میکرودرمال یک طرف پیرسینگ زیر پوست کار شده و در قسمت رو، قابل دیدن نمی باشد. این مدل پیرسینگ کمک می کند، بتوانید جواهرات و فلزات مورد علاقه تان را در هر قسمت از بدن که خواستید، کار کنید مثلا می توانید روی ناخن، گردن، قفسه سینه و گونه هم پیروسینگ میکرودرمال انجام دهید.


این نوع پیرسینگ از دو طریق قابل انجام است

1. پیرسینگ میکرودرمال با سوزن جراحی مانند پیرسینگ های معمولی انجام می شود با این تفاوت که در این روش بجای اینکه سوزن پوست را دو طرفه سوراخ کند، باید با استفاده از آن یک فضای L مانند زیر پوست ایجاد کند. این فضای محل قرار گرفتن قلاب جواهر است بنابراین باید ابتدا پوست را ضدعفونی کرد و در مرحله بعد بی حس و بعد آن را سوراخ کرد. سپس پایه فلزی L مانند را درون پوست قرار داد. و بعد، جواهر مورد نظر بر روی پایه خارجی آن پیچ می شود. این روش نسبت به روش پیرسینگ میکرودرمال به روش پانج دردناک تر و سخت تر است و به تجربه بیشتری نیاز دارد.سوزن مخصوص اینکار سایز های مختلفی دارد متناسب با محل پیرسینگ و نوع پوست باید از سایز های متناسبی استفاده کرد.

2. در پیرسینگ میکرودرمال به روش پانچ از دستگاه خاصی برای سوراخ کردن پوست استفاده می شود. این دستگاه دقت بالایی دارد و عمق سوراخ را متناسب با تنظیمات ایجاد شده در نظر می گیرد و بعد پوست و لایه های اضافی را بعد از پیرسینگ میکرودرمال خارج می کند. در روش پانچ، سوراخ ایجاد شده دقیق و به همان اندازه است که می خواهید. اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد فلز بعد از مدتی می افتد و اگر خیلی کوچک باشد بعد از کار گذاشتن فلز پوست، ظاهری نامناسب و چین خورده می گیرد.


عوارض پیریسنگ میکرودرمال

از عوارض شایع این عمل که ممکن است چندساعت بعد از کاشت با آن مواجه شوید کمی ترشح خونی و کبودی در چند روز اول می باشد که رفع می شود و همچنین بهتر است برای جلوگیری از گیر کردن نگین به لباس و ... روی آنرا با گاز استریل بپوشانید و به مدت دو هفته با سرم استریل شستشو دهید که دچار عفونت نشود. از دیگر عوارض این روش زیبایی، مختل کردن عمل جراحی می باشد و باید قبل از عمل پیرسینگ از بدن خارج شود. و همچنین پیرسینگ برای افرادی که سابقه گوشت اضافه و حساسیت نیز دارند خطرناک بوده و باعث ایجاد عفونت در بدن آنها می شود. اگر پیرسینگ را نزد افراد غیر حرفه ای و آرایشگران انجام بدهید ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیری مانند بیماری های ایدز، هپاتیت ، تبخال و زیگیل شوید. همچنین انتقال بیماری های پوستی و قارچی نیز وجود دارد.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید