راه های رفع قرمزی و حساسیت پوست بعد از اپیلاسیون

راه های آسان برای مراقبت از پوست پس از اپیلاسیون

 حذف موهای زائد از قسمت های مختلف بدن یکی از سریع ترین روش ها اپیلاسیون است. . بنابراین، ایجاد لکه هایی روی پوست پس از اپیلاسیون رایج است. بسیاری از افراد بلافاصله پس از اپیلاسیون، لکه‌های کوچک قرمز روی پوست ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث تحریک و خارش نیز شود


. در صورت عدم درمان، ظرف یک هفته بیشتر نمایان می شوند. به گفته متخصصان، برخی از درمان های خانگی می توانند در این امر مفید باشند. در این وبلاگ درمان و نکاتی برای قرمزی پوست یا آلرژی بعد از اپیلاسیون توضیح داده شده است.


 اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون فرآیند از بین بردن موهای ناخواسته بدن از ریشه با استفاده از یک ماده چسبنده موم مانند روی پارچه یا کاغذ مخصوص است. در این فرآیند برای اپیلاسیون، موم را روی پارچه مخصوصی زده و به مو می‌چسبانند، سپس موها را به زور در خلاف جهت مو از ریشه بیرون می‌کشند.

موهای جدید به مدت چهار تا شش هفته در ناحیه اپیلاسیون شده دوباره رشد نمی کنند. هر قسمتی از بدن مانند ابروها، صورت، موهای ناحیه تناسلی، پاها، بازوها، پشت، شکم، سینه و پاها را می توان اپیلاسیون کرد. بسیاری از انواع اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد مناسب هستند.

اپیلاسیون در خانه می تواند روشی ارزان برای از بین بردن موها باشد، اما نیاز به اقدامات احتیاطی دارد. هرگز پوست آفتاب سوخته یا خیلی حساس را اپیلاسیون نکنید.


درمان های خانگی برای قرمزی و آلرژی های ناشی از اپیلاسیون

اپیلاسیون تمام موهای زائد بدن شما را از بین می برد، اما می تواند باعث ایجاد ناراحتی، قرمزی و تحریک پوست حساس شما شود. آلرژی روی پوست به این دلیل رخ می دهد که فولیکول های مو با نیروی زیادی از ریشه کشیده می شوند.

که باعث تورم پوست می شود. از بین بردن موهای ریز آنقدرها هم سخت نیست، اما از بین بردن موهای زبر دردناک تر و دردناک تر است و پوست را ملتهب و قرمز می کند. بدانید که چگونه درمان های خانگی می توانند در کاهش عوارض بعد از اپیلاسیون موثر باشند.

آلوئه ورا
بعد از جلسه اپیلاسیون خود، ژل آلوئه ورا خالص از گیاه آلوئه ورا را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. زمانی که ژل آلوئه ورا جذب پوست شما شود، التهاب و درد را کاهش می دهد. اگر به گیاه دسترسی ندارید، می توانید از محصول ژل آلوئه ورا که به راحتی در دسترس است استفاده کنید، اما مراقب باشید که محصول حاوی الکل نباشد.

 یک کمپرس سرد درست کنید
سه ماده را در قسمت های مساوی با هم مخلوط کنید تا کمپرس سردی از شیر، آب و یخ درست شود و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. آن را به مدت پنج دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس این روند را سه بار تکرار کنید تا قرمزی و سوزش کاهش یابد. کمپرس سرد به بهبود پوست شما کمک می کند.

روغن گل همیشه بهار را بمالید
روغن گل همیشه بهار یا گیل گیندا دارای خواص آنتی اکسیدانی است. اما نباید مستقیماً روی پوست استفاده شود. قبل از استفاده روی پوست، آن را با روغن حامل یا کرم بدون عطر رقیق کنید. روغن کالاندولا درد و تورم را کاهش می دهد.

ماسک خیار
برای کاهش ناراحتی بعد از اپیلاسیون، ماسک خنک کننده خیار درست کنید. ماسک خیار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود به بهبود پوست قرمز و ملتهب کمک می کند. برای تهیه ماسک خیار، یک خیار سرد را برش بزنید و مستقیماً روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید آن را به صورت خمیر درآورید و روی ناحیه اپیلاسیون بمالید.

 روغن اسطوخودوس را به کرم پوست خود اضافه کنید
روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدعفونی کننده و ضد قارچی است، افزودن آن به کرم پوست و مالیدن آن بر روی بدن، پوست شما را التیام می بخشد و در صورت اپیلاسیون پوست، در صورت آسیب، بافت های آن را نیز ترمیم می کند. اگر از مشکلات پوستی صورت مانند سیاهی دور چشم، آکنه ناخن یا جای زخم آنها، سیاهی دور چشم، چین و چروک یا تغییر رنگ آفتاب رنج می برید، حتما با یک متخصص پوست با تجربه مشورت کنید.

 از محلول نعناع و چای سبز استفاده کنید
استفاده از نعناع و چای سبز به تسکین درد ناشی از اپیلاسیون کمک می کند و همچنین پوست آسیب دیده را التیام می بخشد زیرا نعنا یک خنک کننده طبیعی است و چای سبز حاوی تانن موجود است که به تسکین درد کمک می کند.

برای تهیه این محلول، پنج کیسه چای سبز، سه فنجان برگ نعناع تازه را به هزار میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید این مخلوط حداقل یک ساعت بماند و خنک شود. سپس این مایع را با پنبه بمالید یا می توانید مایع را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید